Bomupptagning 11 oktober 2008

Det var grått och duggregnet hängde i luften medan skumsjöarna trängdes i hamnöppningen när en tapper skara klubbmedlemmar samlades för att jobba för sin klubb. Det var huvudsakligen bommarna vid brygga C som skulle tas upp på land och det visade sig gå snabbt och lätt när så många hjälps åt. Jobbet var färdigt runt halv tolv i stället för kl 13 som var förutsagt.

Som vanligt hade några "glömt" att båtarna måste flyttas innan bommarna kan tas upp. Ett par båtar flyttades i all hast medan två stycken var skenbart herrelösa och flyttades av jobbarna.

Inom parentes sagt så är det inte klokt så dåligt förtöjda båtarna är. I ett fall hade linan inte ens satts fast vid bommen med riktig knop utan den var bara snodd några varv runt bommen!!!!!!!!!

En kardel kvar!